نمایندگی گوشی بلک بری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه گوشی را به اینترنت کامپیوتر متصل کنیم؟

گاهی حین انجام کار به طور همزمان به اینترنت گوشی و کامپیوتر نیاز داشته اما بسته اینترنت همراه اغلب جوابگو نبوده و آنتن آن به درستی عمل نمی‌کند. در این شرایط چه کنیم؟

این روزها استفاده از اینترنت و شبکه‌های مختلف رواج بسیاری پیدا کرده که یکی از راه‌های اتصال آن استفاده از مودم‌های کوچک و ارزان قیمت است. با این حال اغلب افراد استفاده از شبکه‌های ADSL و کابلی را نسبت به فیبرهای نوری ترجیح می‌دهند.

مزایای اتصال گوشی به اینترنت کامپیوتر

اغلب افراد بر این باورند که سرعت و پایداری شبکه‌های قدیمی مانند ADSL بسیار بیشتر از فیبرهای نوری است لذا در چنین مواردی می‌توان اینترنت گوشی را با کامپیوتر به اشتراک گذاشت.

اشتراک گذاری اینترنت کامپیوتر با گوشی سبب افزایش سرعت آن شده همچنین برای استفاده از آن نیاز به نرم افزار خاصی ندارید. در ادامه روش‌های اشتراک گذاری اینترنت گوشی و کامپیوتر به طور مجزا بیان می‌شود.

روش‌های اشتراک گذاری اینترنت موبایل و کامپیوتر

معمولاً برای اتصال گوشی به اینترنت کامپیوتر روش‌های مختلفی وجود داشته که در این بخش 3 روش Mobile Hotspot، Ad-Hoc و کابل یو اس بی معرفی می‌شوند.

روش هات اسپات

حتماً تا به حال بارها و بارها با اصطلاح Hotspot (هات اسپات) مواجه شده‌اید اما کاربرد آن را نمی‌دانید. اصطلاح فوق معمولاً برای استفاده از اینترنت موبایل به کار رفته و از طریق آن کاربران از طریق لپ تاپ، تلفن همراه یا سایر وسایل الکترونیک به اینترنت متصل شده و به اشتراک گذاری فایل‌های خود می‌پردازند.

این مطلب را از دست ندهید   مقایسه باتری OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro  (بخش دوم)

برای استفاده از این روش نرم افزاهای خاصی وجود داشته که بسیار متنوع هستند اما شرکت مایکروسافت این قابلیت را به طور پیش فرض در محصولات خود قرار داده است.

مراحل اتصال گوشی به اینترنت کامپیوتر با استفاده از هات اسپات

  • قبل هر چیز از اتصال صحیح کابل به اینترنت مطمئن شوید.
  • وارد تنظیمات اصلی سیستم عامل شده سپس گزینه‌ی Network & Internet (شبکه و اینترنت) را انتخاب کنید.
  • در پایین صفحه باز شده دنبال گزینه‌ای به نام mobile hotspot بوده سپس نوع ارتباط خود را از طریق آیکون Share my internet connection from به اشتراک بگذارید.
  • پس از انتخاب نوع کانکشن مورد نظر پسورد شبکه خود را وارد کرده و در نهایت با ذخیره اطلاعات از صفحه هات اسپات خارج شوید.

اشتراک اینترنت کامپیوتر از طریق Ad-Hoc

برای اشتراک گذاری اینترنت از طریق Ad-Hoc ابتدا باید روی منوی استارت کلیک کرده سپس وارد منوی کنترل پنل شوید.

گزینه Network and Sharing Center را انتخاب کرده و بعد باز شدن پنجره جدید به پایین صفحه رفته و روی گزینه Set up a wireless ad hoc (computer-to-computer) network کلیک کنید.

دکمه بعدی (Next) را انتخاب کنید.

نکته: در این قسمت دستگاه‌های مجهز به شبکه وایرلس Ad-Hoc باید در فاصله 9 متری از یکدیگر قرار بگیرند.

نکات مهم در استفاده از روش Ad-Hoc

این نکته را در نظر بگیرید که با ساختن اکانت Ad-Hoc تمام کانکشن های قبلی کامپیوتر حذف خواهد شد.

توصیه ما این است که هنگام استفاده از این روش حتماً سیستم امنیتی (Security type) را فعال کرده و از گزینه WPA2-Personal استفاده کنید. در صورت استفاده از شبکه Ad-Hoc در آینده حتماً گزینه save this network را تیک زده و در نهایت دکمه next را فشار دهید.

این مطلب را از دست ندهید   اهمیت قابلیت فلش گوشی

مشکلات استفاده از Ad-Hoc

گاهی اوقات وجود فایروال‌های نصبی روی کامپیوتر مانع اتصال دستگاه‌های دیگر مانند موبایل به سرور اصلی می‌شود. برای رفع این مشکل بهتر است از ویندوزهای بالاتر از 7 استفاده کنید.

اتصال گوشی به اینترنت کامپیوتر بدون نیاز به روت

معمولاً برای اتصال گوشی به اینترنت کامپیوتر با استفاده از کابل یو اس بی باید ابتدا باید گوشی را روت کنید اما در این بخش روشی به شما آموزش داده تا گوشی خود را بدون نیاز به روت به اینترنت کامپیوتر متصل کنید.

برای این کار ابتدا گوشی موبایل را به کابل یو اس بی کامپیوتر متصل کرده و اتصال گوشی را در وضعیت pc suite قرار دهید.

وارد منوی more در تنظیمات گوشی خود شده سپس آیکون tethering & portable wifi Hotspot را انتخاب کنید. در این بخش باید گزینه USB tethering را فعال کنید.

اگر مراحل بالا را به دقت انجام دهید در این قسمت گوشی شما باید به طور خودکار به اینترنت کامپیوتر متصل شود.

برای آشنایی با مشکلات اتصال گوشی به اینترنت به مقاله ” راهکارهای رفع عدم اتصال گوشی به وای فای (بخش اول)” و ” بخش دوم- آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای” مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =