نمایندگی گوشی بلک بری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهایی مفید جهت رفع مشکلات باتری موبایل

باتری موبایل یکی از مهم‌ترین قطعات سخت افزاری و مسئول تأمین ولتاژ مورد نیاز بخش‌های مختلف است. یکی از متداول‌ترین مشکلات باتری گوشی اتمام شارژ حین انجام کار است.

این مشکل اغلب کاربران گوشی‌های هوشمند از جمله محصولات شرکت‌های سامسونگ و بلک بری را خسته و ناراضی نموده لذا در این مقاله راهکارهایی جهت رفع این مشکل بیان می‌شود.

علت اتمام شارژ ناگهانی باتری موبایل چیست؟

دلایل بسیاری در بروز این مشکل نقش داشته اما مهم‌ترین آن‌ها اتمام ظرفیت باتری است. در چنین شرایطی هیچ راهی به جز تعویض این قطعه ندارید.

دلیل دیگر اتمام شارژ ناگهانی باتری عدم کالیبراسیون به موقع آن است. کالیبره کردن یکی از روش‌های مفید جهت افزایش طول عمر باتری گوشی است که معمولاً بلافاصله بعد خرید تلفن همراه انجام می‌شود.

نشانه‌های از کارافتادگی باتری موبایل

مهم‌ترین علائم خرابی باتری موبایل عبارتند از:

  • بادکردگی باتری؛
  • داغی بیش از حد گوشی حین شارژگیری؛
  • گوشی خیلی سریع شارژ می‌شود.

راهکارهای رفع مشکل اتمام شارژ ناگهانی باتری

بعد بررسی دلایل و نشانه‌های خرابی تلفن همراه در این بخش روش‌هایی جهت حل این مشکل بیان می‌شود.

کاهش نور صفحه نمایش

اولین راه برای افزایش طول عمر باتری همچنین رفع مشکلات آن کاهش نور صفحه است. متاسفانه عمده‌ترین شارژ گوشی صرف روشن ماندن صفحه نمایش می‌شود لذا بهتر است نور صفحه را در حالت خودکار قرار داده همچنین در مواقع غیر ضروری نور آن را کم کنید.

وای فای گوشی را در موارد غیر ضروری خاموش کنید

یکی دیگر از مواردی که درصد زیادی از شارژ گوشی را مصرف می‌کند استفاده بیش از اندازه از وای فای موبایل است به همین دلیل برای رفع مشکلات باتری وای فای را در مواقع غیر ضروری خاموش کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر شکستگی قاب گوشی

اعلان‌های غیر ضروری را ببندید

گوشی‌های هوشمند به طور پیش فرض تعداد زیادی اپلیکیشن، پیام رسان یا اعلان دارند که کاملاً غیرضروری و تنها موجب اتلاف انرژی باتری می‌شوند بنابراین بهتر است نرم افزارهای پیش فرض تلفن همراه خود را با اجرای چند تکنیک ساده مدیریت و کنترل کنید.

حذف برنامه‌های پس زمینه موبایل

برخی نرم افزارها پس از خروج در فضای پس زمینه (بک گراند) گوشی ذخیره و فعال می‌مانند این برنامه‌ها علاوه بر مصرف میزان بالای اینترنت باتری هم ضعیف می‌کنند. برای جلوگیری از این مشکل قبل خواب حتماً برنامه‌های اضافی فضای پس زمینه را متوقف کنید.

شناسایی برنامه‌های پر مصرف

بعضی نرم افزارها از جمله Google Maps در حالت عادی حجم زیادی از باتری را مصرف کرده زیرا برای اجرای آن همزمان باید اینترنت و GPS فعال باشند. گرچه وجود این نرم افزارها بسیار ضروریست اما بهتر است در صورت عدم استفاده آن‌ها را ابتدا لوکیشن گوشی را خاموش سپس این برنامه‌ها را متوقف کنید.

تأثیر فعالیت بلوتوث بر باتری موبایل

برخی افراد بر این باورند استفاده از بلوتوث حجم زیادی از باتری موبایل را از بین می‌برد در پاسخ باید گفت این نظر صحیح و استفاده بیش از اندازه از بلوتوث موبایل باعث بروز مشکلاتی همچون اتمام شارژ ناگهانی باتری حین کار می‌شود.

آیا هندزفری بلوتوثی باعث اتمام شارژ موبایل می‌شود؟

هندزفری بلوتوثی ارتباط مستقیمی با بلوتوث دستگاه دارد لذا استفاده بیش از اندازه از آن به منزله مصرف حجم بالایی از باتری موبایل است. برای جلوگیری از این مشکل می‌توان از هندزفری کیبورد گوشی یا هندزفری سیمی استفاده کرد.

این مطلب را از دست ندهید   بوت گوشی از طریق حالت ریکاوری

فعالسازی حالت Power Saving

گوشی‌های هوشمند برای مصرف باتری 3 روش مختلف دارند که عبارتند از:

حالت Ultimate

فعالسازی این قابلیت تمام امکانات پر مصرف تلفن همراه را خاموش و گوشی را در حالت Dark Mode قرار می‌دهد. با فعال کردن این بخش امکان دسترسی به برخی امکانات گوشی میسر نبوده همچنین این حالت برای زمانی که به شارژر یا پاوربانک دسترسی ندارید بسیار مناسب است.

قابلیت Average در گوشی‌های هوشمند

Average تلفن همراه را در حالت عادی قرار داده اما نور صفحه را بسیار کم و بسیاری از نرم افزارهای غیر ضروری را به طور خودکار غیر فعال می‌کند. این قابلیت برای اغلب گوشی‌های هوشمند ایده آل و از مصرف بی رویه باتری جلوگیری می‌کند.

استفاده از شارژ با کیفیت

متاسفانه اغلب افراد برای کاهش هزینه‌های مصرفی خود اقدام به خرید شارژرهای تقلبی و بی کیفیت کرده که علاوه بر ایجاد آسیب‌های جدی به دستگاه باعث می‌شود فرایند شارژگیری به درستی انجام نشود.

برای رفع این مشکل حتماً از شارژر و پاوربانک اصل و اورجینال استفاده کرده همچنین شارژر نو را حتماً از نمایندگی‌های مجاز خریداری کنید.

همراه شما هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 11 =