نمایندگی گوشی بلک بری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش‌های خانگی برای ضدعفونی گوشی‌های هوشمند

این روزها با شیوع بیماری کرونا ضدعفونی و تمیز کردن تجهیزات الکترونیک به خصوص گوشی‌های هوشمند اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده لذا در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های خانگی برای ضدعفونی این ابزار هوشمند آشنا کنیم.

گوشی یکی از اصلی‌ترین تجهیزاتی است که افراد به طور روزانه زیاد با آن سر و کار دارند. این ابزار هوشمند علاوه بر مزایای فراوان منابع اصلی انتشار ویروس و بیماری نیز به شمار می‌آیند. از طرفی پاک کردن گوشی با آستین یا دستمال به تنهایی کمکی به ضدعفونی کردن آن نمی‌کند.

نکات مهم قبل ضدعفونی گوشی‌های هوشمند

اغلب گوشی‌ها به طور کامل ضد آب نیستند لذا قبل ضدعفونی کردن آنها باید نکاتی را در نظر گرفت.

قبل هر چیز سطح تلفن همراه را با استفاده از یک برس یا فرچه نرم گردگیری کرده همچنین برای نظافت قسمت‌های حساس گوشی مانند اسپیکر و پورت از لوازم نوک تیز مانند سوزن استفاده کنید.

هنگام گردگیری مواظب بخش‌های مختلف دستگاه مانند اسپیکر یا پورت یو اس بی باشید. بعد گردگیری محلول ضد عفونی کننده را روی دستمال اسپری کرده و به آرامی شروع به تمیز کردن گوشی کنید.

مراحل ضدعفونی کردن گوشی

مهم‌ترین نکته در نظافت ابزار الکترونیک انتخاب پارچه مناسب است. پارچه مورد نظر باید از جنس میکروفایبر و بدون پرز باشد. این نوع محصولات اغلب به همراه قاب عینک ارائه می‌شوند.

توصیه می‌کنیم پارچه‌ای که برای نظافت انتخاب می‌کنید تمیز و استفاده نشده باشد در ادامه اقدام به ضدعفونی گوشی کنید.

  • ابتدا پارچه را کمی مرطوب کرده سپس به آرامی گوشی خود را با پارچه مرطوب بالا پایین کنید.
  • رطوبت روی گوشی را با استفاده از گوشه خشک پارچه حذف کنید.
این مطلب را از دست ندهید   مدیریت حافظه گوشی‌های بلک بری

استفاده از گوش پاک کن

یکی از راه‌های نفوذ به مناطق سخت و حساس موبایل مانند میکروفون استفاده از گوش پاک کن است. برای استفاده از گوش پاک کن نیازی به مرطوب کردن آن نداشته همچنین هرگز گوش پاک کن را داخل پورت‌ها فشار ندهید زیرا ممکن است به آن‌ها آسیب وارد شود.

ضدعفونی گوشی با پارچه آغشته به الکل

یکی دیگر از روش‌های ضدعفونی گوشی استفاده از پد الکل یا پارچه آغشته به آن است. برای تهیه نسخه خانگی محلول تمیز کننده گوشی کافیست یک دستمال کاغذی ضخیم مقداری آب و الکل فراهم کرده که تشکیل شده از 60 درصد آب و 40 درصد الکل است.

توصیه مدیران برخی شرکت‌های سازنده نظیر اپل این است که کاربران هرگز گوشی‌های خود را با الکل ضدعفونی نکنند زیرا این کار باعث آسیب به نقاط حساس تلفن همراه شده و عمر قطعات آن هم کاهش می‌دهد.

رفع مشکلات گوشی خود را به کارشناسان ما در مرکز تعمیرات بلک بری بسپارید. جهت ارتباط با این مرکز وارد به سایت mobile-blackberry.ir مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =