نمایندگی گوشی بلک بری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مقایسه باتری OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro  (بخش دوم)

دوام باتری فقط به سخت‌افزار محدود نمی‌شود؛ نرم‌افزار و رابط کاربری گوشی‌های هوشمند نیز می‌توانند با بستن برنامه‌های پس‌زمینه، که باعث کاهش مصرف پردازنده می‌شود به دوام باتری کمک کند. به عنوان مثال، رابط کاربری EMUI هواوی در این زمینه عملکرد بهتری از رابط کاربری One Ui سامسونگ دارد.

شبکه 5G قاتل باتری!

یکی دیگر از موضوعاتی که اخیرا میزان ظرفیت باتری بر حسب میلی آمپر را در مقابل دوام باتری قرار داده، تکنولوژی 5G است. مودم‌های به کار رفته 5G در گوشی‌ها در مقابل مودم‌های 4G نسل قبلی به انرژی بیشتری نیاز دارند؛ به این معنی که اگر در شبکه 5G باشید باتری شما سریع‌تر تخلیه می‌شود. از طرفی جالب است بدانید مودم‌ها و چیپست‌های مجهز به فناوری 5G هر کدام مصرف متفاوتی دارند.

شبکه 5G قاتل باتری!

به طور مثال چیپست‌های میان‌رده با مودم‌های 5G یکپارچه، مانند اگزینوس 980 و اسنپدراگون 765G انرژی کمتری نسبت به چیپست‌های بالارده مجهز به مودم‌های خارجی 5G در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار مصرف می‌کنند. این موضوع ممکن است تا حدی دلیل استفاده نکردن چیپست بالارده اسنپدراگون 865 در گوشی‌هایی مانند LG Velvet و حتی Google Pixel 5 باشد. از آن‌ جایی که چیپست اسنپدراگون 765 سرعت کمتری نسبت به اسنپدراگون 865 دارد، بنابراین نتیجه می‌گیریم که این شرکت‌ها مصرف کمتر را به سرعت بیشتر ترجیح داده‌اند.

فناوری 5G مطمئنا ظرفیت باتری بیشتری را می‌طلبد. در هر حال این که خرید گوشی‌ای مجهز به فناوری فوق‌الذکر مهم باشد یا خیر، به این نکته بستگی دارد که شما واقعا در منطقه پوشش‌دهی شبکه 5G قرار گرفته‌ باشید. قابل ذکر است اگر در حال حاضر در شبکه 4G قرار دارید، مصرف باتری گوشی 5G شما افزایش پیدا نمی‌کند؛ زیرا گوشی به شبکه 4G متصل است.

این مطلب را از دست ندهید   خاموش شدن گوشی در شارژ کامل

به گفته مدیر عامل شرکت ردمی، لو وایبینگ، گوشی‌ها در شبکه 5G نسبت به شبکه 4G به طور معمول حداقل 20٪ انرژی بیشتری مصرف می‌کنند؛ بنابراین برای این که دوام باتری گوشی مجهز به فناوری 5G، مانند گوشی مجهز به فناوری 4G باشد به 20 درصد ظرفیت باتری بیشتری نیاز است.

قطعات به کار رفته در گوشی، بیشتر از ظرفیت باتری در شارژدهی تاثیر دارند.

تلفن‌های هوشمند میان‌رده مجهز به فناوری مصرف بهینه انرژی مانند Google Pixel 3a، به باتری‌های کوچک مجهز هستند در حالی که یک روز کامل کاربران را همراهی می‌کنند. از طرف دیگر، بعضی گوشی‌ها از باتری‌های بزرگ‌تر استفاده می‌کنند که باعث افزایش سایز گوشی می‌شود و همچنین فناوری‌های آنان، مانند شبکه 5G و نمایشگرهای با نرخ تازه‌سازی تصویر بالا مصرف باتری به شدت بیشتری دارند.

البته نحوه استفاده از گوشی هوشمند نیز می‌تواند در میزان دوام باتری موبایل بسیار تاثیرگذار باشد‌؛ به طور مثال کسانی که در طول روز به مرور کردن شبکه‌های اجتماعی و وب‌گردی می‌پردازند، شارژ باتری بسیار کمتری نسبت به گیمرها مصرف می‌کنند. حالا باید متوجه شده باشید که اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که باتری آن حداقل یک روز شما را همراهی کند، نباید فقط به ظرفیت آن دقت کنید.

نتیجه گیری

نکته کلیدی این است که ساخت یک گوشی با طول عمر باتری یک روزه، فقط با یک باتری بزرگ امکان‌پذیر نیست. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند که قصد دارند به این مهم دست پیدا کنند باید هزینه کرده، سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌های خود را بهینه کنند. هر چه گوشی به قابلیت‌های اضافی بلااستفاده مجهز شود دست پیدا کردن به هدف موردنظر سخت‌تر می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   استفاده از گوشی به عنوان میکروفون کامپیوتر

اکثر تولیدکنندگان سعی می‌کنند تعادل سخت‌افزاری و ظرفیت باتری را هدف قرار دهند، که باعث می‌شود شما دوام یک روزه باتری را تجربه کنید و گاهی اوقات به باتری بزرگی احتیاج نداشته باشید. در این میان محصولاتی مانند پاور بانک و قاب باتری دار به بازار آمده‌اند که می‌توانند نیاز به شارژ بیشتر گوشی شما را تامین کنند. برای نمونه می‌توانید با قاب باتری دار گلکسی Note10 Plus آشنا شوید.

با هم دیدیم که آزمایش ما ارتباط مستقیم بین ظرفیت و دوام باتری را تشخیص نمی‌دهد؛ زیرا چنین چیزی وجود ندارد. بدیهی است که باتری‌های بزرگ انرژی بیشتری برای کار کردن با گوشی‌ها را فراهم می‌کنند، اما تنوع سخت‌افزاری که توسط سازندگان ایجاد می‌شود بسیار در نتایج واقعی دوام باتری تاثیرگذار است. تنها چیزی که نمی‌توان جلوی آن را گرفت، تمام شدن عمر باتری گوشی است. باتری گوشی یک قطعه مصرفی است و پس از گذشت مدت زمانی از عمر آن کاسته می‌شود. اما جای نگرانی نیست شما می‌توانید با تعویض باتری گوشی همراه جانی دوباره به گوشی‌تان ببخشید. ما در تعمیرات 118 می‌توانیم تعویض باتری گوشی‌تان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =