نمایندگی گوشی بلک بری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات فریز صفحه موبایل. چرا تلفن من اغلب هنگ می کند؟، این ناله میلیون ها نفر در سراسر جهان است. زمان تلفن های همراه ساده مانند نوکیا 1100 گذشته است. این روزها تلفن های همراه به گوشی بلک بری های هوشمند تبدیل شده اند. این دستگاه ها بر روی نرم افزارهای پیچیده (مانند اندروید، iOS، ویندوز و غیره) اجرا می شوند که به ظرفیت سخت افزاری بسیار بالاتری نیاز دارند. علاوه بر این، میلیون‌ها اپلیکیشن وجود دارد که از نظر عملکرد، کیفیت و استفاده از منابع متفاوت هستند. در این مقاله با دلایل قطع تلفن و راه حل های احتمالی این مشکل فراگیر آشنا خواهیم شد. قطع شدن گاه به گاه تلفن نباید باعث نگرانی شود، اما اگر اغلب اتفاق می افتد، باید نکاتی را که در زیر آورده شده است، امتحان کنید.

مشکلات فریز صفحه موبایل

قطع تعداد برنامه های همزمان در مشکلات فریز صفحه موبایل

هر تلفن همراه دارای منابع محدودی مانند حافظه (رم) و قدرت پردازش است. اگر بیش از ظرفیت این منابع به تلفن اضافه کنید، ممکن است گوشی بلک بری هنگ کند. بنابراین، باید سعی کنید تعداد برنامه‌های در حال اجرا همزمان را به حداقل برسانید. تعدادی برنامه وجود دارد که در پس زمینه اجرا می شوند. می توانید با متوقف کردن برنامه هایی که در حال حاضر به آنها نیاز ندارید، حافظه مسدود شده را آزاد کنید.

برای مشاهده لیست برنامه های در حال اجرا، به Settings > Apps > Running App بروید.

به روز کردن همه برنامه ها

به بازدید از فروشگاه های برنامه مانند Google Play (اگر گوشی بلک بری اندرویدی دارید) و فروشگاه برنامه iTunes (اگر آیفون دارید) ادامه دهید. توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل به بهبود عملکرد اپلیکیشن های خود ادامه می دهند. بنابراین به شدت توصیه می‌شود که به‌طور منظم همه برنامه‌ها را در صورت وجود نسخه بهتر به‌روزرسانی کنید. آخرین نسخه‌های برنامه‌ها ممکن است برای استفاده کمتر از حافظه و قدرت CPU طراحی شده باشند.

خاموش کردن تلفن همراه

خاموش کردن گوشی بلک بری هر چند وقت یکبار ایده خوبی است زیرا حافظه گوشی بلک بری را کاملاً تازه می کند. هنگامی که تلفن خود را مجدداً راه اندازی می کنید، حافظه آن از تمام داده های غیرضروری که روی آن باقی مانده و فضای حافظه را اشغال کرده اند، خالی می شود.

این مطلب را از دست ندهید   راهکارهای رفع مشکلات تلفن همراه بلک بری

خاموش و خارج کردن باتری

این نکته ممکن است در اکثر موارد اصلاً تأثیر زیادی نداشته باشد. اما بهتر است هر چند ماه یکبار باتری و سیم کارت را جدا کنید. حذف باتری و سیم کارت گرد و غبار را از نقاط لمسی الکتریکی پاک می کند.

نصب برنامه ها در حافظه خارجی یا کارت SD

اکثر کاربران تلفن همراه انواع برنامه ها را در گوشی بلک بری خود نصب می کنند. هنگام نصب برنامه ها، توجه زیادی به این موضوع ندارند که برنامه قرار است کجا نصب شود و چه تاثیری می تواند بر عملکرد گوشی بلک بری داشته باشد. در بیشتر موارد، به طور پیش فرض، برنامه ها در حافظه داخلی گوشی بلک بری نصب می شوند. این باعث می شود فضای کمتری برای اجرای برنامه ها باقی بماند و به نوبه خود باعث مسدود شدن حافظه می شود.

اگر تلفن شما هنگ کرد، توصیه می شود برنامه ها را در حافظه خارجی (یعنی کارت SD) گوشی بلک بری نصب کنید. معمولا حافظه خارجی بزرگتر از حافظه داخلی است. همچنین در صورت نیاز می توان حافظه خارجی را به راحتی افزایش داد (به جای کارت 2 گیگابایتی، فقط یک کارت 8 گیگابایتی را وارد کنید!). بنابراین در حافظه خارجی می توان برنامه های بیشتری را بدون گرفتگی حافظه داخلی گوشی بلک بری به راحتی نصب کرد. با این کار گوشی بلک بری شما از هنگ شدن نجات پیدا می کند.

برای این کار می توانید دیسک نوشتن پیش فرض را تنظیم کنید. به Settings > Storage > Default write disk > Select SD Card بروید. لطفاً توجه داشته باشید که این تنظیم در مکان های کمی متفاوت در گوشی بلک بری های تلفن همراه مختلف موجود است. بنابراین، ممکن است مجبور شوید کمی به اطراف نگاه کنید.

انتقال برنامه های نصب شده از حافظه داخلی به حافظه خارجی

همیشه می توانید برنامه های نصب شده را از حافظه داخلی به حافظه خارجی منتقل کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، این باعث می شود فضای حافظه داخلی بیشتری برای اجرای روان برنامه ها فراهم شود. در نتیجه گوشی بلک بری شما هنگ نخواهد کرد. تنظیمات جابجایی برنامه های نصب شده معمولاً در زیر تنظیمات > برنامه ها در دسترس است.

این مطلب را از دست ندهید   کنترل گوشی با کامپیوتر

حذف برنامه های غیر ضروری

همچنین می توانید لیست برنامه های نصب شده در گوشی بلک بری خود را مرور کنید. ممکن است چند برنامه را ببینید که زمانی نصب کرده بودید اما دیگر به آنها نیاز ندارید. بلافاصله چنین برنامه هایی را حذف نصب کنید. آنها در تلفن شما بیکار می مانند و فضای مهم حافظه را هدر می دهند.

حذف داده های غیر ضروری مانند عکس و فیلم و آهنگ

اگر تصاویر، فیلم ها و آهنگ ها را در حافظه داخلی ذخیره کرده اید. شما واقعاً فضای حافظه داخلی را خفه می‌کنید و این می‌تواند دلیل قطع دائم گوشی بلک بری شما باشد. ادامه دهید، به تمام عکس‌ها، ویدیوها و آهنگ‌ها نگاهی بیندازید و آن‌هایی را که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید حذف کنید. همچنین، ابتدا می توانید از این داده ها در رایانه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس آن را از تلفن خود حذف کنید. عکس‌ها، فیلم‌ها و صدا بیشتر فضای گوشی بلک بری یک کاربر معمولی تلفن هوشمند را اشغال می‌کنند. و این یکی از دلایل رایج قطع شدن گوشی بلک بری شماست.

شناسایی برنامه های هجوم منابع

برخی از برنامه ها نسبت به سایر برنامه ها از حافظه بسیار بیشتری استفاده می کنند. برنامه‌های بازی (مانند Angry Birds) جزو برترین برنامه‌های هضم کننده حافظه هستند. می توانید بررسی کنید که هر کدام از برنامه های شما چقدر از حافظه استفاده می کنند. برای این کار به Settings > Apps (یا Memory) > Running Apps بروید. در اینجا می توانید ببینید کدام برنامه دقیقاً چه مقدار حافظه مصرف می کند.

در صورت امکان، می‌توانید جایگزین سبک‌تری برای برنامه‌ای که از حافظه زیادی استفاده می‌کند، امتحان کنید. به عنوان مثال، اگر از یک برنامه خبری استفاده می کنید و آن برنامه رم زیادی مصرف می کند. ممکن است آن برنامه را حذف کرده و برنامه خبری دیگری را از فروشگاه برنامه نصب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   باتری گوشی blackberry classic

نصب نرم افزار آنتی ویروس

ویروس ها یک تهدید هستند. اگر تلفن همراه شما میزبان یک ویروس باشد، ویروس می تواند به طور قابل توجهی سرعت تلفن همراه شما را کاهش دهد. نیازی به گفتن نیست که تلفن شما اغلب هنگ می کند. بنابراین، بدیهی است که شما به یک آنتی ویروس نیاز دارید. اگرچه خود نرم افزار آنتی ویروس حافظه زیادی را اشغال می کند، اما بهتر است ویروس را حذف کنید.

تا اینجا اهمیت نصب اپلیکیشن ها بر روی حافظه جانبی را به شما گفته ایم. اما نباید به این معنی باشد که حافظه جانبی را هم خفه می کنید! همچنین مقداری فضا را در حافظه خارجی خالی نگه دارید تا برنامه ها بتوانند به راحتی داده های مربوطه خود را ذخیره کرده و بخوانند. اگر حافظه خارجی نیز تا لبه پر باشد، این نیز می تواند دلیل قطع شدن گوشی بلک بری باشد.

استفاده از گزینه تنظیم مجدد کارخانه

این باید آخرین راه حل شما باشد. اگر هیچ چیز دیگری کار نمی کند و تلفن ثابت می ماند، می توانید تلفن همراه خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. استفاده از این گزینه همه چیز را از تلفن همراه شما پاک می کند. همه چیزهایی که در حافظه داخلی وجود دارد را از دست خواهید داد. و برای همیشه از بین خواهد رفت. همه پیام‌ها، مخاطبین، برنامه‌ها، نشانک‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، آهنگ‌ها، آهنگ زنگ … همه چیز حذف خواهد شد. اساساً این گزینه باعث می شود گوشی بلک بری شما دقیقاً به همان شکلی باشد که در کارخانه تولید می شد.

پیشنهاد مطالعه: نحوه رفع خطای برنامه نصب نشده در بلک بری

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =