نمایندگی گوشی بلک بری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای رفع مشکل آنتن دهی موبایل

اغلب گوشی‌های هوشمند بعد ضربه یا فشار مشکلاتی در زمینه آنتن دهی پیدا کرده به این شکل آنتن گوشی در مناطق خاصی پریده یا ضعیف می‌شود. در این مقاله ابتدا با دلایل بروز این مشکل آشنا شده سپس راهکارهایی برای رفع آن بیان می‌شود.

هنگام ضعف آنتن دهی موبایل ابتدا شماره سریال IMEI را بررسی کرده به همین منظور ابتدا شماره #۰۶# * را گرفته تا خطای مربوط به عدم آنتن دهی نمایش یابد. در این حالت گوشی Rpl پرانده و شماره سریال آن نیاز به تعویض دارد.

انواع مشکلات آنتن دهی در موبایل

مهم‌ترین مشکلات مرتبط با آنتن دهی عبارتند از:

آنتن دهی لحظه‌ای

این مشکل معمولاً هنگام روشن شدن موبایل رخ داده و آنتن معمولاً هنگام روشن شدن موبایل وجود داشته اما بعد مدتی ناگهان قطع می‌شود. در این موارد احتمالاً آی سی تلفن همراه دچار مشکل شده و در اسرع وقت باید نسبت به تعمیر آن اقدام کرد.

مشاهده خطای SIM Card Registration Failed در موبایل

خطای مذکور معمولاً هنگام بروز مشکلاتی در سریال IMEI ایجاد شده که در آن گوشی روشن شده اما هیچ آنتنی دریافت نمی‌شود. در این موارد گوشی با سیم کارت روشن شده و خطای SIM Card Registration Failed مشاهده می‌گردد.

آنتن دهی کاذب در گوشی چیست؟

معمولاً این نوع آنتن دهی را به عنوان ظاهری هم شناخته که در آن گوشی به ظاهر آنتن داشته اما هیچ تماسی برقرار نمی‌شود. متاسفانه این مشکل محصولات شرکت سامسونگ زیاد دیده شده و برای رفع آن باید آی سی PF تعویض شود.

این مطلب را از دست ندهید   عدم دانلود فایل در گوشی

مشاهده حالت Offline در موبایل

یکی از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند دسترسی به امکانات بدون خواندن سیم کارت است. در این شرایط کاربر به راحتی به منوی گوشی و تمام امکانات آن دسترسی یافته اما متاسفانه در برخی موارد به دلیل عدم آنتن دهی دستگاه سیم کارت را شناسایی نمی‌کند. برای رفع این ایراد مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا وارد منوی تنظیمات شده و گزینه General را لمس کنید.
  • آیکون درباره (About) را فشار داده و سریال Base Band را مشاهده کنید.

رفع مشکلات آنتن دهی موبایل در منزل

حالا که کمی با دلایل عدم آنتن دهی موبایل آشنا شدید در این بخش ترفندهایی جهت رفع این خطا بیان خواهد شد. برای رفع این مشکل در منزل مراحل زیر به ترتیب انجام شود.

بررسی شدت واقعی سیگنال

قبل هر چیز میزان آنتن واقعی گوشی خود را به دست آورید. به همین منظور ابتدا وارد منوی اندروید رفته و گزینه Status را انتخاب کنید. سپس آیکون About Phone را فشار داده و SIM Status را انتخاب کنید.

حذف اجسام خارجی

وجود دیوار یا اجسام خارجی قدرت آنتن دهی را تا حد زیادی کاهش داده و به این ترتیب موبایل به شبکه متصل نمی‌شود. برای شناسایی این مشکل تلفن همراه خود را به فضایی باز بردهو سعی کنید با آن تماس بگیرید با این کار احتمال دریافت سیگنال‌های بیشتر را افزایش می‌دهید.

ریستارت گوشی

یکی از راه‌های رفع مشکل آنتن دهی ریستارت کردن موبایل است. با این کار سیستم عامل تازه سازی شده و دستگاه دنبال شبکه مورد نظر می‌گردد.

قرارگیری گوشی در حالت پرواز

بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند هنگام مواجه با مشکل آنتن دهی به حالت Airplane Mode رفته و آن را به مدت 30 ثانیه فعال کنید. سپس با انتخاب گزینه Off حالت پرواز را غیرفعال کنید.

این مطلب را از دست ندهید   ضدعفونی گوشی‌های هوشمند

 بررسی سیم کارت گوشی

گاهی اوقات سیم کارت درست درون اسلات قرار گرفته اما تلفن همراه قادر به شناسایی سیم کارت نیست در چنین مواردی سیم کارت را از اسلات جدا و دوباره در آن قرار دهید.

انتخاب خودکار شبکه

این روش شبکه‌های موبایل را به طور اتوماتیک جستجو و در رفع این مشکل بسیار کمک کننده است. برای همین ابتدا وارد تنظیمات گوشی شده و دنبال شبکه جدید باشید.

گزینه‌ی Select Automatically را انتخاب کرده تا گوشی به طور خودکار جدیدترین سیگنال‌های موجود را پیدا کند.

بروز رسانی سیستم عامل

آپدیت سریع و به موقع سیستم عامل به دستگاه در یافتن آنتن کمک کرده همچنین از ایجاد مشکل در آنتن دهی موبایل جلوگیری می‌کند.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

آخرین راه برای رفع مشکلات آنتن دهی موبایل بازگشت به تنظیمات کارخانه است. در این مرحله تمام اطلاعات تلفن همراه کاملاً پاک شده و سیستم به طور خودکار مشکلات را شناسایی و برطرف می‌کند.

همراهتان هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفده =