نمایندگی گوشی بلک بری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفحه نمایش OLED چگونه کار می کند؟

صفحه نمایش OLED که مخفف عبارت Organic Light-Emitting Diodes است، همان LED ها هستند که در آن ها تغییراتی ایجاد شده است. استفاده از این نوع نمایشگرها همه گیر شده است. در ساخت نمایشگر OLED از یک ماده ارگانیکی پایه کربن بین دو صفحه ی رسانای آند و کاتد استفاده شده است که بین این دو صفحه ی نازک شیشه ای قرار می گیرد. زمانیکه جریان از دو صفحه ی رسانا عبور می کند، نوری الکترو لومینسنتی توسط مایع پایه بین دو صفحه ی رسانا ساطح می شود. روشنایی و رنگ نور ساطع شده با تغییر پالس الکتریکی قابل تغییر است. روشنایی این صفحه نمایش می تواند پیکسل به پیکسل کنترل شود.

طراحان موفق شده اند تا با استفاده از از مواد عالی، صفحه هایی با لایه های نازک و انعطاف پذیر بسازند. این طراحی باعث شده است تا پیکسل های نمایشگر به محض رد شدن جریان الکتریکی روشن می شوند. این روش طراحی باعث شده است تا نمایشگر هایی مبتنی بر این شیوه ساخته شوند. OLED ها با تغییر آدرس دهی پیکسل در آنها، بهینه شده است. از مهم ترین مزایای این نمایشگر ها می توان به  زاویه دید بازتر، روشنایی بالاتر و وزن کم اشاره کرد. گوشی هایی که از این نمایشگر بهره می برند سبک و کم حجم هستند، زیرا لایه های اضافی نوردهی حذف شده اند. این نمایشگر ها از کیفیت و کنتراست بالایی بهره می برند.

معایب صفحه نمایش OLED:

  • قیمت بالا، نسبت به ال سی دی ها
این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکلات باتری موبایل

مزایای صفحه نمایش OLED:

  • تولید رنگ استثنایی
  • سرعت واکنش بسیار بالا
  • زاویه دید بازتر
  • روشنایی بالای نمایشگر
  • وزن پایین و ضخامت کم
  • مصرف انرژی کمتر

نمایشگرهای AMOLED که مخفف Active Matrix Organic Light Emitting Diode است و نسخه ی پیشرفته ی OLED به شمار می رود. دیودهای ساطح نور یا همان LED ها از اجزای اصلی نمایشگرهای آمولد به شمار می روند. این دیود ها به سه دسته ی قرمز، آبی  و سبز تقسیم شده اند تا پیکسل های مخصوص برای تولید رنگ سفید روشن و دیگر رنگ ها را ایجاد کند. ترتیب این پیکسل ها در عملکرد صفحه نمایش تاثیر مستقیمی دارد. حرف O به کار رفته در این نمایشگر به معنای ارگانیک است و هر LED تعدادی متریال ارگانیک نازک است که بین دو هادی قرار گرفته است. به هنگام اعمال جریان، برای تولید نور به کار برده می شود.

در بین دو الکترود ماده عالی قرار گرفته که به محض دریافت جریان الکتریکی نور را بر می گرداند. در این روش نیازی به نور بک گراند نیست و این بخش خود می تواند تمام نور مورد نیاز را تامین کند. این نمایشگر ها از هر منبع نوری بی نیاز هستند و تصاویر در آن ها با کنتراست بالا نمایش داده می شود. پیکسل ها در این نمایشگر فقط در مواقع نیاز روشن می شوند که در نتیجه میزان انرژی کمتری از باتری صرف می شود. این لایه بسیار نازک است و در نتیجه موجب سبک تر شدن نمایشگر می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =