نمایندگی گوشی بلک بری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای رفع مشکل پرش صفحه نمایش موبایل

یکی از مشکلات رایج گوشی‌های هوشمند پرش صفحه نمایش است که گاهی اوقات خیلی کلافه کننده و طولانی شده و حوصله کاربر را سر می‌برد. این مشکل معمولاً نیاز به بررسی‌های تخصصی داشته و به راحتی رفع نمی‌گردد.

این مقاله به بررسی دلایل پرش صفحه نمایش موبایل و راه‌هایی برای جلوگیری از بروز آن می‌پردازد. در ادامه همراه ما باشید.

دلایل پرش صفحه نمایش موبایل

این مشکل عمدتاً در اثر یک تداخل نرم افزاری رخ داده و اصلی‌ترین دلیل پیدایش آن راه اندازی برنامه‌های ناسازگار با سیستم عامل تلفن همراه است. البته این مشکل ممکن است به دلیل قطعی اتصالات تلفن همراه هم رخ دهد. در ادامه راهکارهایی برای رفع این مشکل بیان خواهد شد.

چگونه پرش صفحه نمایش را برطرف کنیم؟

اولین راه برای رفع مشکل پرش نمایشگر موبایل ریست فکتوری آن است. در این روش کلیه اطلاعات تلفن همراه پاک و دستگاه به تنظیمات کارخانه بازمی گردد به این ترتیب مشکلات نرم افزاری آن مانند نصب نرم افزار اشتباه یا عدم بروز رسانی به موقع سیستم عامل برطرف می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای ریست فکتوری گوشی بلک بری

استفاده از حالت سیف مود

یکی دیگر از راه‌های رفع مشکلات نرم افزاری گوشی‌های هوشمند استفاده از حالت سیف مود یا safe mode است. در روش فوق تمام نرم افزارهای معیوب شناسایی سپس حذف می‌شوند به این ترتیب دستگاه جان تازه‌ای گرفته و مشکل پرش نمایشگر آن هم برطرف می‌شود.

توصیه ما این است که برای جلوگیری از بروز مشکل فوق تلفن همراه خود را به روز و آپدیت قرار داده و نرم افزارهای کاربردی آن را تنها از مراجع معتبر دانلود کنید.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال گوشی به اینترنت کامپیوتر

تأثیر مشکلات سخت افزاری بر پرش صفحه نمایش

اغلب مشکلات گوشی‌های هوشمند از جمله پرش صفحه نمایش در اثر مشکلات سخت افزاری مانند عدم سازگاری کارت گرافیک و cpu یا خرابی آی سی لایت رخ دهد. در این بخش موارد فوق معرفی سپس راهکارهای رفع آن‌ها بیان می‌شود.

آی سی لایت گوشی چیست؟

اسمارت فون یا گوشی هوشمند از مدارهای الکتریکی بسیاری تشکیل شده‌اند که مجموع آن‌ها در کنار هم آی سی لایت را تشکیل می‌دهند. هر مدار وظیفه خاصی به عهده داشته و بخشی از گوشی را مدیریت می‌کند.

مدار الکتریکی یا آی سی لایت اغلب روی برد اصلی (مادربرد) قرار گرفته و اصلی‌ترین وظیفه آن کنترل دستورات صفحه نمایش است بنابراین ورود هرگونه ضربه منجر به خرابی این بخش و پرش نمایشگر می‌شود.

رفع مشکلات آی سی لایت گوشی

برای رفع مشکلات سخت افزاری آی سی لایت گوشی و جلوگیری از پرش صفحه نمایش نکات زیر را انجام دهید.

غیر فعال کردن قابلیت Adaptive brightness

یکی از قابلیت‌های جالب گوشی‌های هوشمند این است که نور صفحه نمایش را بر اساس نور فضای بیرون تنظیم کرده به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات شاید پرش صفحه نمایش یا چشمک زدن آن باشید.

برای رفع این مشکل لازم است قابلیت Adaptive brightness غیر فعال شود. برای این کار ابتدا وارد بخش تنظیمات تلفن همراه شده سپس از بخش Display منوی Brightness را انتخاب کرده و با باز شدن منوی مذکور گزینه‌ی Adaptive brightness را غیر فعال کنید.

حذف برنامه‌های ناسازگار با رزولوشن گوشی

گاهی اوقات اجرای بازی‌های با رزولوشن بالا منجر به پرش صفحه نمایش یا چشمکک زدن آن می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل برنامه‌های فوق باید حذف شده و از بازی‌های سازگار با رزولوشن موبایل استفاده شود.

این مطلب را از دست ندهید   گوشی blackberry Evolve X

راهکارهای رفع مشکلات سخت افزاری موبایل

برای جلوگیری از مشکلات سخت افزاری به خصوص پرش صفحه نمایش موارد زیر را جدی بگیرید.

بروز رسانی به موقع سیستم عامل

شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما بیشتر مشکلات گوشی‌های هوشمند در اثر عدم بروز رسانی به موقع سیستم عامل و نصب نرم افزارهای غیر استاندارد است.

برای جلوگیری از این مشکل حتماً مقداری از حافظه اصلی را خالی کرده سپس نسبت به نصب نسخه جدید سیستم عامل دستگاه خود اقدام کنید. نکته مهم اینکه فرایند آپدیت سیستم عامل گوشی ممکن است کمی طولانی باشد به همین منظور اگر آشنایی لازم با فرایند بروز رسانی سیستم عامل ندارید پیشنهاد ما تماس با کارشناسان نمایندگی تعمیرات موبایل است.

نمایندگی بلک بری ارائه دهنده انواع خدمات در حوزه تعمیر و نگهداری ماشین آلات صنعتی و گوشی‌های هوشمند است. کارشناسان این مرکز بعد تحویل دستگاه آن را از نظر نرم افزاری و سخت افزاری بررسی کرده و در صورت نیاز به تعویض قطعه پس از اعلام هزینه اقدام به تعمیر گوشی با استفاده از ابزار آلات پیشرفته می‌کنند.

جهت ارتباط با کارشناسان این مرکز با شماره‌های زیر تماس گرفته یا به سایت نمایندگی بلک بری به نشانی mobile-blackberry.ir مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + چهار =