نمایندگی گوشی بلک بری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با پر کاربردترین کدهای مخفی گوشی‌های اندروید

تقریباً تمام گوشی‌های اندروید دارای کدهای مخفی بوده که دسترسی کاربران به اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری تلفن همراه را آسان می‌کند. با استفاده از این کدها می‌توان گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانده یا از اطلاعات مهم خود به سرعت بک آپ تهیه کنید.

در ادامه برخی از مهم‌ترین کدهای مخفی گوشی‌های اندروید معرفی می‌شوند.

معرفی کدهای مخفی گوشی‌های اندروید

رایج‌ترین کدها عبارتند از:

USSD

این کدها اغلب مخفی نبوده اما قابل شناسایی هم نیستند. هنگامی که کدهای USSD شماره گیری شوند، کاربر توانایی دسترسی به مقدار اعتبار باقیمانده یا میزان دیتای مصرفی خود در طول ماه را خواهد داشت.

کدهای USSD معمولاً از اپراتوری به اپراتور دیگر تغییر می‌کنند.

کدهای سیستم عامل

برخی از کدهای مخفی مختص سیستم اندروید بوده که اغلب با علامت * یا # آغاز می‌شوند همچنین برای استفاده از آن‌ها نیازی به اینترنت ندارید. کدهای سیستم عامل در اپراتورهای مختلف به صورت متفاوتی ارائه می‌شوند.

اگر گوشی شما به کد خاصی پاسخ نمی‌دهد از کدهای دیگری استفاده نمایید.

برای انتقال مکالمه در گوشی از چه کدی استفاده کنیم؟

مهم‌ترین کدهای انتقال مکالمه (Divert) عبارتند از:

*21* که تنها برای انتقال مکالمه کاربرد دارد.

 همچنین برای غیر فعال کردن انتقال مکالمه یا Divert کد #21# را شماره گیری کنید.

کد *21*Number# معمولاً برای انتقال شماره خود روی شماره دیگر کاربرد داشته همچنین برای خروج از سرویس انتقال کافیست کد #21# را شماره گیری کنید.

استفاده از کدهای #094*21* یا #0256*21* به کاربر این امکان را داده تا گوشی خود را روی یک شماره پیش فرض انتقال دهد. به این ترتیب اگر فردی با شماره شما تماس بگیرد، پیغام‌های “مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد” یا “شماره مورد نظر در شبکه موجود نمی‌باشد” را دریافت می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   دکمه پاور گوشی

سؤالات رایج در زمینه استفاده از کدهای مخفی

معمولاً کاربران برای استفاده از کدهای مخفی سوالاتی داشته و از روش‌های مختلف آن را با کارشناسان مرکز تعمیرات بلک بری در میان می‌گذارند. در این بخش لیستی از سؤالات رایج کاربران گردآوری شده تا با مطالعه آن‌ها توانایی دسترسی به اطلاعات پنهان گوشی خود را به دست آورید.

چگونه می‌توان از کدهای دستوری اندروید استفاده کرد؟

برای دسترسی به کدهای دستوری گوشی ابتدا برنامه پیش فرض شماره گیری را باز کرده سپس انگشت خود را روی دکمه‌های صحیح فشار دهید.

برای دسترسی به اطلاعات سیستم عامل، سخت افزار و PDA عبارت *#*#4986*2650468#*#* را شماره گیری کنید از طرفی با شماره گیری عبارت *#*#1234#*#* هم می‌توان به اطلاعات سیستم عامل و تلفن دسترسی یافت.

درخواست با کد دستوری USSD یعنی چه؟

USSD یک فناوری ارتباطی جهانی و به معنای خدمات مکمل برای داده‌های بدون ساختار است. این فناوری اغلب برای ارسال متن بین گوشی و برنامه کاربردی در شبکه استفاده شده که شامل رومینگ پیش پرداخت یا چت تلفن همراه است.

روش‌های ساخت کد USSD

برای ساخت این کدها معمولاً باید تولید کننده محتوا بوده و حتماً در یک دروازه ussd ثبت نام کنید. برای این کار ابتدا یک درخواست به ussd ارسال کرده سپس منتظر مراحل بعدی بمانید.

آیا برای اجرای کدهای دستوری به داده نیاز داریم؟

کدهای دستوری توانایی اتصال به شبکه بدون نیاز به اینترنت یا داده‌های همراه داشته و برای اجرای آن کافیست به شبکه GSM متصل شوید.

روش‌های رفع مشکلات کدهای دستوری

  • وارد کردن کد *#*#4636#*#* در شماره گیر گوشی؛
  • دسترسی به اطلاعات تلفن؛
  • فشردن دکمه اجرای تست پینگ و اجرای آن؛
  • روی گزینه خاموش کردن رادیو ضربه بزنید.
این مطلب را از دست ندهید   بوت گوشی از طریق حالت ریکاوری

در نهایت می‌توانید روی دکمه «روشن کردن پیامک از طریق IMS» ضربه بزنید.

آیا کدهای دستوری امنیت دارند؟

بیشتر کاربران نگران امنیت کدهای دستوری هنگام اجرا هستند. خبر خوب اینکه تمام پروتکل‌های امنیتی درباره کدهای دستوری اعمال شده اما این داده‌ها باید به صورت متن ساده به بقیه گره‌ها منتقل شوند.

آیا استفاده از کد دستوری برای کاربر هزینه دارد؟

اجرای کدهای دستوری نه تنها به اتصال داده و اینترنت نیاز نداشته بلکه هیچ هزینه اضافی روی سیم کارت اضافه نمی‌کند.

2/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =