نمایندگی گوشی بلک بری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با خطرات ویروس در گوشی‌های اندروید (بخش اول)

امروزه به دلایل مختلف میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند به خصوص اندریود افزایش یافته و یکی از مهم‌ترین مشکلات این ابزار ورود انواع ویروس و بدافزار مخرب است که به تدریج عملکرد بخش‌های مختلف گوشی را تحت تأثیر قرار داده و آسیب‌های جبران ناپذیری به آن وارد می‌کند.

ویروس چیست؟

ویروس‌ها یا بدافزارهای اندرویدی ابزاری هستند که اغلب توسط هکرهای اینترنتی برای دسترسی به اطلاعات و نفوذ به حریم شخصی افراد استفاده می‌شوند. این برنامه‌های مخرب به طور نامحسوس از کلیه اطلاعات ذخیره شده روی تلفن همراه استفاده کرده حتی ممکن است کاربر را با قبض‌های سنگین از طرف اپراتور رو به رو کند.

برای جلوگیری از نفوذ و مقابله با ویروس‌های اینترنتی ابتدا باید از نشانه‌های ورود آن‌ها به دستگاه آگاه شده تا در صورت مشاهده این علائم سریعاً نسبت به حذف آن‌ها اقدام کرد.

بدافزار اینترنتی چیست؟

بدافزارها اصطلاحاً برنامه‌های مخربی هستند که هدف از طراحی آن‌ها آسیب به دستگاه یا جاسوسی اطلاعات محرمانه اشخاص است. مهم‌ترین نشانه ورود این برنامه‌های مخرب به دستگاه حالت‌های عجیب و غریب گوشی یا افت عملکرد بخش‌های مختلف است.

برای آشنایی با سایر علائم ویروسی شدن گوشی در ادامه همراه ما باشید.

نکته مهم: قبل بررسی نشانه‌های ویروسی شدن گوشی باید بدانید بدافزارها و ویروس‌های اینترنتی قابلیت انتقال از یک دستگاه به دستگاه دیگر از طریق ایمیل، اس ام اس یا بلوتوث را داشته همچنین ممکن است با ارسال یک لینک آلوده دستگاه شما ویروسی شود.

آشنایی با نشانه‌های ورود ویروس به گوشی

علائم زیادی وجود داشته که در صورت مشاهده هر کدام از آن‌ها سریعاً باید نسبت به پاکسازی و حذف ویروس اقدام کرد. مهم‌ترین نشانه‌های ویروسی شدن گوشی‌های اندروید عبارتند از:

این مطلب را از دست ندهید   دلایل کار نکردن صفحه لمسی گوشی

مشاهده ناگهانی آگهی‌های تبلیغاتی (Pup-up)

پاپ آپ یا Pup-up آگهی‌های تبلیغاتی مخربی هستند که سرعت گوشی را به طور فزاینده‌ای کاهش داده و اغلب توسط یک برنامه یا لینک آلوده به دستگاه منتقل می‌شوند. مشاهده این آگهی‌ها به طور یکنواخت در طول روز نشانگر آلوده شدن موبایل است.

نکته مهم اینکه در صورت مشاهده این تبلیغات هرگز روی آن‌ها ضربه نزده و سریعاً از طریق بخش Clear Cache اقدام به حذف اطلاعات و برنامه‌های حافظه کش موبایل کنید.

پیشنهاد مطالعه:

آموزش پاکسازی کش موبایل

مصرف دیتای موبایل افزایش می‌یابد

ویروس‌ها و برنامه‌های بدافزار اغلب برای نمایش تبلیغات خود و ارسال لینک‌های آلوده از اینترنت دیتای موبایل استفاده کرده که باعث افزایش حجم استفاده از دیتا می‌شود.

برای رفع این مشکل وارد منوی دیتا (Data) در تنظیمات گوشی شده و در لیست پایین صفحه برنامه پر حجم را پیدا کرده و به سرعت آن را حذف کنید.

افزایش ناگهانی قبض موبایل

بدافزارهای اینترنتی علاوه بر مصرف بیش از اندازه از دیتای موبایل می‌توانند با ارسال پیامک سبب بالا رفتن هزینه قبض گوشی شوند. برای رفع مشکل فوق تمام پیام‌های مشکوک را از لیست پیام‌های خود حذف کرده یا با اپراتور خود (مانند همراه اول، ایرانسل، رایتل یا…) تماس بگیرید.

کاهش طول عمر باتری موبایل

ورود بدافزار و ویروس علاوه بر مشکلات بالا سبب افزایش مصرف و فرسودگی باتری می‌شود. برای شناسایی ویروس وارد قسمت باتری در منوی تنظیمات گوشی شده سپس برنامه‌هایی که مصرف باتری زیادی دارند حذف کنید.

برای آشنایی با راه‌های جلوگیری از ورود ویروس به موبایل در بخش دوم این مقاله همراه ما باشید.

این مطلب را از دست ندهید   روشن نشدن موبایل
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =