نمایندگی گوشی بلک بری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای رفع مشکلات گوگل پلی استور در اندروید

گوگل پلی استور یکی از بهترین و قابل اعتمادترین مکان‌های مجازی است که اغلب برای دانلود و نصب برنامه‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی از توصیه‌های سازندگان گوشی‌های هوشمند دانلود نرم افزارهای ضروری از طریق گوگل پلی برای جلوگیری از نفوذ انواع ویروس و بدافزار است.

برای آشنایی با علل مشکلات گوگل پلی و راهکارهای رفع آن در این مقاله همراه ما باشید.

دلایل بروز مشکل در گوگل پلی

مشکلات ابزار گوگل پلی اغلب به دلایل مختلفی رخ داده که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

تغییر تنظیمات تاریخ و زمان

گوگل پلی دائم در حال بررسی تاریخ و زمان تلفن همراه شماست بنابراین هرگونه تغییر در زمان بندی یا تاریخ دستگاه از دسترسی شما به سرویس جلوگیری می‌کند.

برای جلوگیری از این مشکل تنظیمات تاریخ و زمان گوشی را مرتباً بررسی کنید. لذا ابتدا وارد بخش تنظیمات شده سپس گزینه Date & Time را انتخاب کنید. نکته مهم اینکه اگر به اینترنت متصل هستید گزینه Automatic date and time را تیک دار کرده تا دستگاه به طور خودکار وضعیت زمانی گوشی شما را تنظیم کند.

پاکسازی حافظه کش گوگل پلی

گاهی اوقات مشکلات حافظه کش گوگل پلی مانند اتمام ظرفیت منجر به ایجاد مشکلاتی شده که برای رفع آن باید ابتدا وارد بخش تنظیمات دستگاه شده سپس دنبال آیکون‌هایی مانند Application Manager، Applications و Apps باشید.

وارد تب All شده تا لیست کامل برنامه‌ها ظاهر شود. در لیست ظاهر شده دنبال گزینه‌ای به نام گوگل پلی استور بوده و آن را انتخاب کنید.

آیکون Clear Cache را انتخاب کرده تا حافظه دستگاه به کلی پاک شود.

این مطلب را از دست ندهید   گوشی blackberry Classic

پاکسازی داده‌های گوگل پلی استور

برای رفع مشکلات گوگل پلی استور پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر حافظه کش داده‌های ذخیره شده در آن هم پاک کنید. نکته مهم اینکه با حذف داده‌های برنامه تمام اطلاعات آن هم به طور کامل پاک می‌شود.

روش حذف داده‌های سرویس گوگل پلی استور

قبل هر چیز وارد بخش تنظیمات دستگاه شده سپس دنبال عبارت Apps”، “Applications” یا “Application Manager شده سپس گزینه Clear Data را لمس کنید.

حذف اطلاعات گوگل پلی سرویس

مشکلات گوگل پلی استور ارتباط مستقیمی با سرویس‌های آن دارد. سرویس‌های گوگل پلی به برنامه‌ها این امکان را داده تا با بخش‌های مختلف گوشی در ارتباط باشند. این موضوع باعث همگام سازی این سرویس با دستگاه اندروید و رفع مشکلات آن خواهد شد.

بروز رسانی مداوم سرویس‌های گوگل پلی

عدم بروز رسانی به موقع سرویس‌های گوگل پلی ارتباط نزدیکی با مشکلات آن داشته لذا همواره از جدیدترین نسخه گوگل پلی استفاده کنید.

نسخه جدید گوگل پلی همواره عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر دارد.

مراحل رفع مشکلات گوگل پلی استور

ابتدا برنامه گوگل پلی استور را اجرا کرده و گزینه منو را انتخاب کنید. در لیست منوی ارائه شده ابتدا وارد گزینه تنظیمات را انتخاب کرده سپس آیکون General را انتخاب کنید.

حتماً هنگام فعالسازی این گزینه آن را در وضعیت Auto-update apps over Wi-Fi only قرار دهید تا گوگل پلی هنگام بروز رسانی برنامه‌ها از دیتای موبایل استفاده نکند.

برای اطلاع از سایر راهکارهای رفع مشکلات گوگل پلی در بخش دوم مقاله همراه ما باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =