نمایندگی گوشی بلک بری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

یکی از رایج‌ترین مشکلات در بلک بری نحوه‌ی استفاده از یک مسنجر است که در این مقاله بصورت کامل توضیح خواهیم داد.


بلک بری مسنجر چیست؟

پیام رسان بلک بری به سادگی یک برنامه پیام رسانی فوری برای ارتباط بلک بری به بلک بری است. این اجازه می‌دهد تا دو نفر با BlackBerrys تا زمانی که سرویس داده دارند، در هر نقطه از جهان به صورت بلادرنگ چت کنند. با BlackBerry Messenger هیچ هزینه‌ای برای هر پیام مانند SMS وجود ندارد. پیام‌ها از طریق سرورهای RIM مشابه پیام‎‌های ایمیل ارسال می‌شوند.

کجا می‌توانیم بلک بری مسنجر را پیدا کنیم؟

پیام رسان بلک بری در اکثر دستگاه‌های جدید از قبل نصب شده است. اگر دستگاه شما برنامه را از پیش بارگذاری نشده است، می‌توانید آن را از http://www.blackberry.com/messenger دانلود کنید. برای نصب BlackBerry Messenger، دستگاه خود را به رایانه شخصی خود متصل کرده و با استفاده از Application Loader در Desktop Manger آن را نصب کنید.

چگونه مخاطبین را در بلک بری مسنجر اضافه کنیم؟

دو روش برای افزودن مخاطبین در بلک بری مسنجر وجود دارد. یکی از طریق پین و دیگری از طریق ایمیل. پین یک کد عددی هشت رقمی است که به هر دستگاه بلک بری اختصاص داده می‌شود. با رفتن به Options>Status>PIN در دستگاه BlackBerry خود می‌توانید پین کد خود را پیدا کنید. اگر مخاطبی را از طریق ایمیل درخواست می‌کنید، فقط به یک آدرس ایمیل مرتبط با دستگاه آنها نیاز دارید.

روش 1 – درخواست با پین

ابتدا باید BlackBerry Messenger را باز کنید. در منوی کشویی، «افزودن مخاطب» را انتخاب کنید. از شما خواسته می‌شود یک ایمیل یا پین وارد کنید. پین شخصی را که درخواست می‌کنید وارد کنید. دستگاه‌های قدیمی‌تر ممکن است شما را برای افزودن مخاطب به دفترچه آدرس بیاورند. می‌توانید مخاطب را از لیست خود انتخاب کنید یا [از یک بار استفاده کنید] را برجسته کنید، منو را فشار دهید و ایمیل یا پین را انتخاب کنید. در صورت انتخاب و فشار دادن ok، از شما خواسته می‌شود یک پیام شخصی وارد کنید. در این مرحله مخاطب به گروه معلق در پیام رسان بلک بری اضافه می‌شود تا زمانی که آنها شما را بپذیرند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض صفحه کلید BlackBerry Curve 8530

روش 2 – درخواست از طریق ایمیل

درخواست مخاطب از طریق ایمیل تقریباً همان فرآیند درخواست از طریق پین است. تنها تفاوت این است که به جای کلیک کردن روی “درخواست با پین” روی “درخواست از طریق ایمیل” کلیک کنید.

آیا می‌توانیم گروه هایی برای سازماندهی مخاطبین خود ایجاد کنیم؟

بله، بلک بری مسنجر به شما امکان ایجاد گروهی از مخاطبین را می‌دهد. به عنوان مثال، شاید بخواهید یک گروه برای اعضای خانواده و یک گروه برای تماس‌های کاری داشته باشید. در حالی که BlackBerry Messenger باز است، روی trackball کلیک کنید و “Add Group” را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید نام گروه جدید خود را وارد کنید. اکنون که گروه‌های خود را ایجاد کرده‌اید، باید مخاطبین خود را سازماندهی کنید. نام مخاطب را در بلک بری مسنجر برجسته کنید و روی توپ کلیک کنید. حرکت را انتخاب کنید یک منو به شما امکان می‌دهد گروهی را انتخاب کنید که مخاطب باید به آنجا برود. گروه را انتخاب کرده و enter را فشار دهید. مخاطب اکنون در آن گروه فهرست می‌شود.

چگونه نام صفحه نمایش خود را در بلک بری مسنجر تغییر دهیم؟

مشابه سایر برنامه‌های پیام‌رسانی فوری، پیام‌رسان بلک‌بری به شما امکان می‌دهد نحوه ظاهر شدن خود را در لیست مخاطبین دیگران سفارشی کنید. وقتی بلک بری مسنجر باز است، روی توپ کلیک کنید و «Edit My Info» را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید نامی برای خود انتخاب کنید.

چگونه وضعیت خود را تغییر دهیم؟

اکثر مردم برای صحبت دائم در دسترس نیستند. می‌توانید با تغییر وضعیت BlackBerry Messenger به مخاطبین خود اطلاع دهید که در دسترس هستید. وقتی BlackBerry Messenger باز است، روی توپ آهنگ کلیک کنید و «در دسترس» را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید وضعیت خود را در دسترس یا خارج از آن قرار دهید و یک پیام سفارشی تایپ کنید.

این مطلب را از دست ندهید   حذف مخاطب در گوشی اندروید

چگونه پیام بفرستیم؟

برای ارسال پیام در BlackBerry Messenger، روی نام مخاطبین کلیک کنید و «شروع مکالمه» را انتخاب کنید. می‌توانید پیام خود را تایپ کنید. برای ارسال آن کافی است اینتر را فشار دهید. فشردن escape شما را از مکالمه خارج می‌کند اما به پایان نمی رسد. اگر همزمان چند مکالمه داشته باشید این کار مفید است. وقتی چت را تمام کردید، روی توپ کلیک کنید و «پایان مکالمه» را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط :

مشکلات رایج دوربین‌های تلفن بلک بری

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − یک =