نمایندگی گوشی بلک بری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ترفندهایی جهت کاهش گرمای گوشی حین بازی

گرمای گوشی یکی از رایج‌ترین مشکلات این محصولات به خصوص هنگام اجرای بازی‌های سنگین است. بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای از مشکل داغ شدن بیش از حد تلفن همراه خود حین اجرای بازی شکایت کرده لذا در این مقاله شما را با ترفندهایی برای مدیریت این مشکل آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با مفهوم گرمای گوشی

تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند با پیشرفت تکنولوژی و ظهور پدیده‌ای به نام گیمینگ تولید تلفن‌های همراه با این ویژگی را در دستور کار خود قرار دادند. این گوشی‌های هوشمند مجهز به خنک کننده‌های مخصوص بوده که میزان گرما را مدیریت می‌کند.

دلایل گرمای بیش از حد گوشی

متاسفانه دلایل زیادی سبب داغی بیش از حد گوشی شده که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

اجرای برنامه‌های سنگین

معمولاً اجرای چندین برنامه به طور همزمان یا نرم افزارهای گرافیکی علاوه بر مصرف بالای باتری سبب افزایش عملکرد cpu و داغی موبایل می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل از اجرای این برنامه‌ها پرهیز کرده یا آن‌ها را به طور همزمان اجرا نکنید.

مشکلات پردازنده مرکزی

پردازنده مرکزی (CPU) مسئول پردازش و انتقال اطلاعات به بخش‌های مختلف گوشی است. بنابراین هرگونه خرابی در این بخش سبب بروز مشکلاتی از جمله گرمای گوشی خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با خرابی‌های رایج CPU موبایل

نفوذ گرد و خاک به داخل گوشی

ورود هرگونه گرد و غبار به اجزای داخلی موبایل باعث افت عملکرد قطعاتی مانند سی پی یو و کارت حافظه شده در نتیجه گوشی بیش از حد داغ می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل تلفن همراه خود را به طور مداوم تمیز کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض ال سی دی گوشی

آیا اجرای بازی هنگام شارژ به گوشی آسیب می‌رساند؟

سؤال بسیاری از کاربران به خصوص بازیکنان حرفه‌ای (گیمرها) این است که آیا می‌توان هنگام شارژ گوشی از برنامه‌های مخصوص بازی (گیمینگ) استفاده کرد؟

در پاسخ باید گفت اجرای همزمان بازی هنگام فرایند شارژگیری موبایل فشار زیادی به قطعات آن وارد همچنین باعث گرمای آن می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش طول عمر باتری خود هنگام عملیات شارژگیری هرگز برنامه‌های سنگین یا بازی‌های پرحجم اجرا نکنید.

راهکارهای رفع گرمای گوشی

یکی از ترفندهای جالب برای کاهش گرمای گوشی جابجایی باتری است. این تکنیک بیشتر در گوشی‌های قدیمی کاربرد داشته و در آن با جابجایی باتری از تمرکز حرارت در یک نقطه جلوگیری می‌شود. سایر روش‌های کاهش دمای تلفن همراه عبارتند از:

حذف تمام برنامه‌های غیر ضروری

یکی از روش‌های مؤثر در کاهش دمای گوشی متوقف کردن اجرای برنامه‌های غیر ضروری در پس زمینه دستگاه است. این برنامه‌ها علاوه بر پر کردن حافظه داخلی و کاهش سرعت گوشی باعث گرمای آن می‌شود.

کاهش نور زمینه موبایل

نور صفحه نمایش ارتباط مستقیمی با افزایش دمای گوشی دارد لذا کاهش نور زمینه علاوه بر کاهش مصرف باتری از گرمای گوشی هم جلوگیری می‌کند.

استفاده از تهویه مناسب گوشی

گوشی‌های مخصوص گیمینگ مجهز به فن خنک کننده هستند که تهویه تلفن همراه را آسان کرده و دمای آن را کنترل می‌کند. لذا اگر شما هم جزء کاربرانی اسمارت فون گیمینگ هستید این قابلیت کاربردی را در دستگاه خود فعال کنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات تلفن همراه به مقاله ” راهکارهایی مفید جهت رفع مشکلات باتری موبایل” مراجعه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   گوشی blackberry Priv

نمایندگی بلک بری ارائه دهنده خدماتی در زمینه فروش و تعمیر انواع محصولات این شرکت است. جهت ارتباط با کارشناسان این مرکز با شماره‌های زیر تماس گرفته یا وارد بخش تماس با ما سایت نمایندگی بلک بری شوید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + نه =